Cam on Wheels | Onderzoek
1073
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-1073,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Onderzoek

Onderzoek

Het onderzoek vindt plaats aan de Radboud Universiteit Nijmegen, Behavioural Science Institute (B.S.I); leerstoel De leerstoel ‘Perception and Action Problems’ en de leerstoel Ondersteunde Communicatie

Doelstelling

Het onderzoek evalueert, ontwikkelt en draagt over ‘Film als middel voor Ondersteunde Communicatie (FaOC)’ voor normaal intelligente kinderen die door een motorische beperking niet (goed) in staat zijn om zich in spraak, gebaren(taal) en schrift uit te drukken. FaOC is ontwikkeld ter ondersteuning en verbetering van de communicatieve competenties (i.c. de expressieve taal en vertelvaardigheid, gespreksvaardigheid) van de kinderen/jongeren en hun gesprekspartners.

De effectiviteitstudie onderzoekt in welke mate de inzet van FaOC leidt tot verbetering van mondelinge (i.c. expressieve) taal-vertelvaardigheid van de doelgroep en hun partners, door een vergelijking te maken tussen verhalen vertellen en deelnemen aan een gesprek (gestuurd door opdrachten en taken uit de doorlopende leerlijn mondelinge/ expressieve taal-vertelvaardigheid).